Yeni yıla geçmiş yükleri temizleyerek girmeli

fotoğraf[1]

Yılbaşı için şehirdışında bir yer ayarlamıştım, çekirdek ailece oraya kaçtık. Tam çıkacağız o da ne, nüfus kağıtlarımızı bulamadım. Bütün yatak odasını alt üst ettim, olabilecek her yere baktım. Yok, yok… Kalacağımız yerde idare ederdim bir şekilde ama yeni yıla nüfus kağıtsız girmek istemedim nedense…

Sonunda buldum. Ama bu arada kullandığım/ kullanmadığım çantalarımın içinin dağınıklığı, kağıtların,  bozuk paraların istilasını görünce döner dönmez dedim, halledeceğim sizi…

Gerçekten de, yeni yılın ilk günü bütün çantalarımı indirdim, içlerini boşalttım, çöpleri çöpe, bozuk paraları cüzdana, ıvırı kıvırı yerlerine yerleştirdim.

Ohh, hafifledim. Çantada taşınan yük, ruha da ağırlık. En iyisi yılın başından yükleri atmak…

Yeni yıla gelince… Yılbaşına fazlaca anlam yüklemeden, ama tamamen yadsıyıp, önemsizleştirmeden, güzel bir başlangıç olmasını dileyerek karşılamak gerek yeni yılı… 2000 yılını yıllarca bekleyip, nasıl kutlarız acaba diye hayaller kurup, milenyuma İstanbul’dan uzakta bir hastane odasında babamı kaybetmek üzereyken girdiğimizi hatırlıyorum.

Elimizdekine, geçen yıldan gelene teşekkür edip, temiz bir ajanda sayfası açmak… İşte bu kadar yeni yıl dediğin. Öyle ya da böyle yürüyoruz zamanın üzerinde.

Yeter ki bugün, yarın için güzel tohumlar ekelim… Ve unutmayalım:

“Şu anda hayatınızda ne olursa olsun, ne kadar zorluk yaşanırsa yaşansın, bilmeniz gereken varlığınızın en özünde güvende ve tam olduğunuzdur.” *

*Louise Hay “Mutluluk”

Leave a Reply

