Önce insan olmak…

thought_0826 

Otoritenin höt zöt olması gerekliliği, yoksa yumuşak insanın suistimal edileceği konulu bir konuşma geçti bugün. Bilmiyorum sen katılıyor musun? 

Ben katılmıyorum… Korkuyla yapılan hiçbir faaliyet özünde başarı getirmez. Ne ülkede, ne işyerinde, ne de evde. 

Bir de önyargılara karşı, kendin olarak durabilme sanatı var. Hayat görüşün sarsılmadan, kendi bakış açını koruyarak, bozulmadan, bulanıp, bulanmadan devam edebilmek… Demokratik, sevecen ve içten olup, öyle de kalabilmek, ne kadar zor da olsa insanlardaki otokontrol mekanizmasını aktive etmeye çalışmak… Bu mümkün bana sorarsan… Sen olarak da “idare” edebilirsin.

Sert bir dal çıt diye kırılıverir. Oysa akışta beraber akarak insan olmak lazım bana… 

Ama bu konuşma yine de, nasıl olmayı seçtiğimi, ne olmak istemediğimi bana yeniden hatırlattı, teşekkürler…

 

109423465915841591_X4Ks1Lp3_b

 

Leave a Reply

