Hikaye her zaman kazanır. “Story always sells!”

Screen Shot 2015-07-10 at 6.13.18 PM

Britanny İnstagram’dan izlediğim bir kız. Hasbelkader bir fotoğrafını beğenip eklemişim. Geçen gün hikayesini paylaşmış. Amerika’da yaşıyor. Erkek arkadaşıyla 5 yıl penfriend (mektup arkadaşı) olmuşlar, arkadaşı ise Avustralya’da. Avustralya’ya onu ziyaret ettiğinde aşık olmuşlar birbirlerine ve ayrı ülkelerde yaşamaya artık dayanamaz hale gelmişler. Taşınmak için paraya ihtiyacı var. Gofoundme’de (bu uygulamayı da bu vesileyle duymuş oldum.) bir kampanya başlatmış, sevgilisinin yanına gidebilmek, oraya taşınabilmek için para topluyor. Toplar mı toplar. Çünkü hikayeler insanların ilgisini çekiyor, durduruyor, meşgul ediyor, saygısını kazanıyor. Ve hikayeler “satıyor”.

Markaların izlemesi gereken yol da bu. Hikaye sahibi olmak. Hikayesi olmak. Hikayeler üzerine “love mark” yaratmak.

Çünkü artık ürünler, özellikler değil, daha çok hikayeler satıyor.

Screen Shot 2015-07-10 at 6.13.50 PM

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s